zondag 11 maart 2012

Wrap met rookworst en paprika

Vorige week was ik even samen met mijn moeder lekker gaan lunchen. Dit doen we echt werkelijk nooit, maar we waren beiden toe aan “iets leuks” en als dank voor alle keren dat “oma” oppast, heb ik haar even mee genomen naar een gezellig restaurantje. Wat zij nam was subliem (Ik heb het geproefd: echt lekker!) en ga zeker een keer proberen, om dat na te maken.
Wat ik nam was minstens zo lekker! Ik heb goed gekeken en goed geproefd en heb vanavond geprobeerd het ook te maken. Het resultaat was goed! Ja, zij hadden alleen rode paprika’s, maar met een mix wil het ook heel goed. Dit is een gemakkelijk recept. Meestal heb je wel een rookworst in huis. Zoals ik  vandaag, de zondag avond, kwam die heel goed te pas:  manlief en oudste zoon waren kapot van het scouting-weekend en de 2 “kleintjes” hadden niet veel geduld…  een ideale hap dus. Lekker snel, gemakkelijk en zeer smakelijk (zeker voor onze Ruben: als het maar vlees is!).


Wrap met rookworst en paprika

3 paprika’s
1 grote rookworst
2 uien (in ringen)
5 wraps
Flink wat paprika poeder
Een klein beetje worcestersaus
1 teentje knoflook (geperst)
zout
klein beetje olijfolie

Voor de grote mensen: chilisaus er bij

Snijd de paprika’s in stukjes en wok ze in wat olijfolie met de knoflook. Als ze een beetje zacht zijn voeg je de uien toe. Voeg daarna een rookworst in stukjes toe en flink wat paprikapoeder. Doe ook een beetje worcestersaus erbij. Verwarm de wraps op een bord in de magnetron. Vul ze met het paprika mengsel, en eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten