dinsdag 27 maart 2012

Bruschetta al pomodoro en Peperoni grigliati con rucola


Een vriendin attendeerde mij er op, dat ik al een tijdje geen blog had geplaatst. Tja, dat gaat soms zo, het zijn gekke drukke weken geweest. Als je mij vraagt: waarmee was je zo druk dan? Dan kan ik daar niet eens een antwoord op geven. Met de kinderen gewoon bezig: feestjes, zwemles, school uitjes, kinderartsen, oogartsen... tussendoor nog wat huishouden, zelf ziekjes zijn ,maar met een rode neus toch nog boodschappen doen (Ik zou goed je handen wassen als je een winkel wagentje hebt vast gehouden hoor... je weet maar nooit dat het die van mij was :)), zo zie je maar weer: als "thuisblijfmoeder" ben je altijd onderweg!

Het eten staat nu te pruttelen in de oven; de kinderen hebben trek en blijven mij maar vragen om snoep of ander lekkers... ze snappen natuurlijk niet dat, als het eten nog niet klaar is, het enkel en alleen hun eigen schuld is. Elke 5 minuten willen ze weer iets of hebben ze mij nodig... hoe kan ik dan nog eten voorbereiden? Uitleggen heeft geen zin: mama heeft toch altijd tijd? Ja, moeder zijn is 24/7... krijg het maar eens voor elkaar.

Enkele weken terug hebben wij lieve vrienden te eten mogen hebben... we gingen eens in de zo veel tijd samen uit eten... wat voor iedereen best wel prijzig is. Dan maar om de beurt bij iemand thuis eten, net zo gezellig (zo niet gezelliger). Ik mocht te aftrap geven en kan  mij nu gaan verheugen op andermans culinaire uitbarstingen, ik ben erg benieuwd!

Ik zal alle gerechten apart vermelden in een nieuwe blog... - als ik tijd heb :) - Laten we maar eerst met het voorgerecht beginnen:



Bruschetta al pomodoro

1 ciabatta om af te bakken in de oven
1 bakje snoeptomaatjes
1 ui 
2 teentjes knoflook
olijfolie
verse basilicum
zout en peper

Bak de ciabatta af in de oven (iets korter dan op de verpakking vermeld staat), snijd de ciabatta in stukken en grill de stukjes op de grillpan. Wrijf de stukjes brood in met de teentjes knoflook. Maak ondertussen een salade van de tomaatjes, de ui, olijolie, zout en peper en laat even op smaak komen. Voeg als laatste de basilicum toe. Als de gasten er zijn, doe je de tomatensalade op de broodjes en voeg je eventueel nog wat olijfolie toe.

Peperoni grigliati con rucola

1 pot gegrilde paprika's in olie
1 zak rucola
ansjovis en kappertjes (indien gewenst)
grana padano, geraspt of in stukjes
pijnboompitjes
knoflookpoeder
balsamico azijn van goede kwaliteit
zout, peper, olijfolie

Leg de rucola op een bord. Leg de uitgelekte paprika's er op (je kunt ze ook zelf maken, maar uit een pot is echt stukken sneller), voeg de rest van de ingrediĆ«nten toe en als laatste de dressing. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten